• Dit zijn wij
  • Werken bij
Nieuws | 4 november 2022

Van Lanschot Kempen is de beste private bank van Nederland in 2022

Tijdens de jaarlijkse Global Private Banking Awards georganiseerd door Professional Wealth Management en The Banker (Financial Times) heeft Van Lanschot Kempen de award gewonnen in de categorie ‘Best private bank in the Netherlands 2022’.

De Global Private Banking Awards onderscheidt private banks die het afgelopen jaar uitblonken in zowel de uitvoering van hun bedrijfsstrategie als de instroom van vermogen en daarbij bovendien hoog scoorden op klantentevredenheid.

Volgens het jurycommentaar 'sprong Van Lanschot Kempen eruit in de categorie Nederland, in een speelveld waarin vermogende klanten ook de keuze hebben tussen een aantal veel grotere banken. Een significante organische groei van het beheerde vermogen werd deels mogelijk gemaakt doordat de onderneming openstaat voor samenwerkingen en overnames in de Benelux.'

De juryleden merkten verder op dat Van Lanschot Kempen in staat is bepaalde strategieën die voorheen alleen voor institutionele beleggers beschikbaar waren, zoals beleggingen in duurzame landbouw, toegankelijk te maken voor private clients.

Richard Bruens, lid Raad van Bestuur van Van Lanschot Kempen, verantwoordelijk voor Private Banking: ‘We zijn trots op de erkenning die deze award met zich meebrengt. Dagelijks werken onze teams met enorme toewijding en passie om onze klanten het beste maatwerkadvies te geven voor hun vermogen. Onze persoonlijke benadering met de juiste digitale tooling wordt door onze klanten enorm gewaardeerd. Dat blijkt ook uit de consistent hoge tevredenheidscijfers die we van klanten krijgen (NPS).'

'Deze award is dan ook een prachtig compliment voor ons team en een bewijs dat onze persoonlijke en innovatieve aanpak wordt gewaardeerd door onze klanten. We willen hen hartelijk danken voor het vertrouwen dat zij in ons stellen. We kijken uit naar de toekomst; om voor de lange termijn waarde te blijven creëren voor onze klanten.’

Media Relations: 020 354 45 85; mediarelations@vanlanschotkempen.com
Investor Relations: 020 354 45 90; investorrelations@vanlanschotkempen.com