• Dit zijn wij
  • Werken bij
Nieuws | 21 juli 2022

Van Lanschot Kempen wordt partner van het Grachtenfestival

Van Lanschot Kempen heeft zich voor vier jaar als corporate partner verbonden aan het grootste klassieke muziekfestival van Nederland, het Grachtenfestival. Hiermee dragen we bij aan de ontwikkeling van jong talent en jonge professionals in klassieke muziek en jazz, in de leeftijd tot 35 jaar.

Richard Bruens, lid Raad van Bestuur Van Lanschot Kempen: ‘Als wealth manager zetten wij ons in om waarde te creëren, niet alleen financieel maar ook maatschappelijk. Daarbij hebben we altijd oog voor de volgende generaties. Met dit partnership ondersteunen wij niet alleen de ontwikkeling van talenten, maar maken wij ook de gratis buurtconcerten van het festival mede mogelijk.’

Marie-Luce de Bree, directeur Grachtenfestival: ‘Het Grachtenfestival is er trots op Van Lanschot Kempen als partner aan zich te binden. Met deze steun kan het Grachtenfestival jonge musici een uniek podium en platform bieden om op te excelleren en zich te presenteren aan een groot publiek.’

Over het Grachtenfestival
‘Sinds de eerste (vierdaagse) editie in 1998 is het festival uitgegroeid tot een zelfstandig tiendaags evenement, dat draait om de ontdekking van muzikaal talent en de (groeiende) stad en metropoolregio Amsterdam.

De visie van het festival bouwt voort op de verworvenheden van de afgelopen vijfentwintig jaar, de eigen signatuur en het DNA van het festival, en op maatschappelijke trends en ontwikkelingen. Onze kracht is het scouten, selecteren, uitdagen en programmeren van talentvolle jonge musici en het faciliteren van een podium dat past bij hun ontwikkeling. Zo bouwen wij aan een breed netwerk en helpen wij glansrijke carrières lanceren.

Als grootstedelijke organisatie willen wij midden in de samenleving staan. Ons gevarieerde podium moet een afspiegeling zijn van de diversiteit van de stad. Wij willen gastvrij zijn naar de verschillende muzikale genres op het podium en naar het publiek waarvoor we spelen. Iedereen moet zich welkom voelen deel te kunnen nemen. Zo kunnen wij impact maken op de musici en het muzikale speelveld, maar ook faciliterend zijn voor het creëren van ontmoetingen tussen mensen; op en naast het podium.’

Het Grachtenfestival is dit jaar van 12 t/m 21 augustus 2022. Kijk voor het programma op grachtenfestival.nl

Meer informatie

Neem contact op met Sander Kloots, sponsor- en eventmanager Van Lanschot Kempen:
+31 6 83 17 50 07; s.kloots@vanlanschotkempen.com.

Volledig gefocust op uw toekomst

Private Banking
  • Kantoren